Thursday, 12 January 2012

Ingredients: Kale.

Kale

Kale is considered to be closer to wild cabbage than most domesticated forms. The species Brassica oleracea contains a wide array of vegetables including broccoli, cauliflower and brussels sprouts.

Kale can provide you with some special cholesterol-lowering benefits if you will cook it by steaming. Raw kale still has cholesterol-lowering ability--just not as much.
Kale's risk-lowering benefits for cancer have recently been extended to at least five different types of cancer. These types include cancer of the bladder, breast, colon, ovary, and prostate. Kale is now recognized as providing comprehensive support for the body's detoxification system. Researchers can now identify over 45 different flavonoids that combine both antioxidant and anti-inflammatory benefits in way that gives kale a leading dietary role with respect to avoidance of chronic inflammation and oxidative stress.

I love it steamed, but I always try to steam it for no more than 5/10 minutes as I like them still a bit crunchy. Sometimes I also stir-fry them gently after the steam for few minutes with some garlic and olive oil to add some flavor.

Recipes with Kale:

Smoked Mackerel, Kale and New Potatoes Kale and Ricotta Salata Wholegrain Penne
Kale, Cheddar, New Potatoes and Saffron Wild Rice, Chestnuts Mushrooms and Kale

Sources: Wikipedia and whfoods

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Cavolo riccio

Cavolo riccio è considerato più vicino al cavolo selvatico di maggior parte delle forme domestiche. La specie Brassica oleracea contiene una vasta gamma di verdure tra cui broccoli, cavolfiori e cavolini di Bruxelles.

Cavolo riccio e' in grado di fornire alcuni particolari benefici che abbassano il colesterolo se lo si vuole cuocere al vapore. Cavolo crudo ha anche capacità di abbassare il colesterolo - ma non così tanto.
Cavolo riccio e' in grado di fornire alcuni particolari benefici per almeno cinque tipi diversi di cancro. Questi tipi includono il cancro della vescica, della mammella, del colon, dell'ovaio e della prostata. Kale è offre un supporto completo per il sistema di disintossicazione del corpo. I ricercatori possono ora identificare oltre 45 diversi flavonoidi che combinano benefici di entrambi antiossidanti e anti-infiammatori.

Mi piace moltissimo al vapore, ma cerco sempre di vapore che per non più di 5 / 10 minuti che mi piacciono ancora un po 'croccante. A volte ho anche saltato in padella con delicatezza dopo il vapore per pochi minuti con aglio e olio d'oliva di aggiungere qualche sapore.

Ricette con Kale:

Smoked Mackerel, Kale and New Potatoes Kale and Ricotta Salata Wholegrain Penne
Kale, Cheddar, New Potatoes and Saffron Wild Rice, Chestnuts Mushrooms and Kale

Fonti: Wikipedia and whfoods

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