Sunday, 31 October 2010

Why Salad Pride?

Myself

Hello, my name is David. I’m not a chef, I’m just a food lover, an Italian food lover.
I started eating salads in the office because I wanted something healthy for my lunch. And I wanted something easy to prepare, easy enough to prepare at my desk.
So I started having salads every day for lunch in the office.
My colleagues seemed to love my salads and kept wanting to tuck in.
As even the junk food fans and the heavy meat eaters were fascinated by them,
I thought they might interest a wider audience, so I started to take pictures and posting them on a blog.

I’ve been creating a new salad every single day for 1 year as a challenge.

It’s quite easy to get bored doing the same thing over and over again, and yet, because I love eating and I’m always curious to try different ingredients and flavors. I use my imagination to make my lunch break an exciting occasion to explore new possibilities. That’s why I employ a variety of ingredients and I like to experiment by mixing and matching tastes.

I’m not a proper vegetarian, but I like to eat a lot of fruit and veg. I care both about my health and the health of the planet. That’s why I try to use only organic, fair-trade and sustainable ingredients.

I love salads and it hurts me when they are treated just as a sad and unsexy side dish. Salads can be creative and balanced, healthy and tasty, a fulfilling meal.
They can help you lose weight or just stay in shape. At the same time, they can also help you to maintain a healthy heart and to avoid serious diseases, as recent studies suggest (such as The China Study).

I try to give salads the importance they deserve, as a complete and delicious course, and I hope my salads can inspire others to try them and enjoy a healthy diet, as I do.
;)

Buon Appetito!
David

--------------------------
Perche' SaladPride?

Io non sono uno chef, io sono solo un amante del cibo.
Ho cominciato a mangiare insalate in ufficio perché volevo qualcosa di sano per il mio pranzo. Volevo qualcosa di facile da preparare, abbastanza facile da preparare alla mia scrivania. Così ho cominciato ad avere insalate ogni giorno a pranzo in ufficio. I miei colleghi sembravano apprezzare le mie insalate e sgranavano sempre gli occhi.
Siccome anche gli amanti junk food e i mangiatori di carne accaniti sono rimasti affascinati, ho pensato che la cosa avrebbe potuto interessare un pubblico più ampio, così ho iniziato a scattare foto e pubblicarle sul blog.

Mi sono imposto la creazione di una nuova insalata ogni giorno per un anno come sfida e l'ho completata.
E 'abbastanza facile annoiarsi facendo la stessa cosa più e più volte, e ancora, perché mi piace mangiare e sono sempre curioso di provare diversi ingredienti e sapori. Io uso la mia immaginazione per rendere la mia pausa pranzo un momento emozionante per esplorare nuove possibilità. È per questo che utilizzano una varietà di ingredienti e mi piace sperimentare mescolando le gusti.

Io non sono un vegetariano completo, ma mi piace mangiare molta frutta e verdura. Mi preoccupo molto per la mia salute e la salute del pianeta. È per questo che cerco di usare solo verdura biologica, da commercio equo e ingredienti sostenibili.

Possono aiutare a perdere peso o semplicemente rimanere in forma. Allo stesso tempo, possono anche aiutare a mantenere un cuore sano e per evitare molte gravi malattie, come molti studi recenti suggeriscono.

Adoro le insalate e mi fa male quando sono considerato solo come un contorno triste e poco sexy. Le insalate possono essere creative ed equilibrate, sane e gustose, un pasto appagante.
Cerco di dare insalate l'importanza che meritano, come un piatto completo e delizioso, e spero che le mie insalate possano ispirare gli altri a provare e godere di una dieta sana, come faccio io.

;)

Buon Appetito!
David

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...